Διαχειριση Social Media
Τα Social Media, δηλαδή τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης, αποτελούν έναν ταχέως αναπτυσσόμενο κλάδο του Digital Marketing, τον οποίο ανακαλύπτουν και αρχίζουν να αξιοποιούν ολοένα και περισσότερες εταιρείες στη χώρα μας. Τόσο μικρές όσο και μεγαλύτερες επιχειρήσεις έχουν πολλούς λόγους να ενδιαφέρονται για το Social Media Marketing, μιας και αποτελούν τον πλέον άμεσο και διαδραστικό τρόπο επικοινωνίας με δυνητικούς πελάτες.
Το λάθος όμως που κάνουν αρκετοί επιχειρηματίες - ιδίως οι μικροί και οι μικρομεσαίοι - είναι να θεωρούν τη διαχείριση των Social Media ως κάτι απλό που μπορούν να αναλάβουν οι ίδιοι ή κάποιο άτομο γενικών καθηκόντων της εταιρείας. Και φυσικά το να ανεβάσει κανείς μια εικόνα συνοδευόμενη από κείμενο δεν είναι κάτι ιδιαίτερα δύσκολο από πρακτικής απόψεως, αντιθέτως πολλοί το έχουν κάνει σε προσωπικό τους λογαριασμό.
Εδώ όμως πρέπει να καταστεί απολύτως σαφές πως το Social Media Management, δηλαδή η διαχείριση των Social Media μιας επιχείρησης, δεν αποτελεί μια διαδικασία που πρέπει να γίνεται με κάθε τρόπο, μόνο και μόνο για να γίνεται. Πρέπει να υλοποιείται από ειδικούς ή τουλάχιστον από προσωπικό της εταιρείες που έχει εκπαιδευτεί σχετικά. Άλλωστε δεν είναι λίγα τα παραδείγματα που μια προβληματική παρουσία στα Social Media έβλαψε την εικόνα μιας επιχείρησης στο κοινό της. Και δεν αναφερόμαστε μόνο σε αστοχίες σε πρακτικό επίπεδο (ορθογραφικά λάθη, κακόγουστες μακέτες κ.α.), αλλά σε πιο στρατηγικά ζητήματα, όπως τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης που θα επιλεγούν, τη συχνότητα των posts ανά κανάλι, τη θεματολογία τους και γενικότερα το μείγμα περιεχομένου και το ύφος.
Εδώ ακριβώς έρχεται η ομάδα των ειδικών μας, η οποία αναλαμβάνει την επαγγελματική διαχείριση των Social Media με συγκεκριμένο πλάνο, ως τμήμα μιας συνολικότερης στρατηγικής online προώθησης της ιστοσελίδας σας. Αξιοποιώντας τη γνώση και την εμπειρία που έχουμε αποκομίσει όλα αυτά τα χρόνια ασχολούμενοι με το Social Media Management, μπορούμε να σας εγγυηθούμε την άρτια προβολή στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, λαμβάνοντας υπόψιν όχι μόνο ποιοτικά κριτήρια αλλά και ποσοτικά KPIs, όπως το Reach, το Engagement, τον αριθμό των Fans / Followers και άλλους εξίσου σημαντικούς και απόλυτα μετρήσιμους δείκτες.
Και για όσους αμφισβητούν ότι για την επαγγελματική διαχείριση των social media απαιτείται μια ομάδα ανθρώπων, αλλά θεωρούν πως ο οποιοδήποτε υπάλληλος μπορεί σε 15 λεπτά να δημιουργήσει ένα σωστό post για την εταιρεία, ας δούμε παρακάτω ποιες θέσεις με ποιες διαφορετικές γνώσεις και δεξιότητες απασχολούνται από την ομάδα μας, για τους λογαριασμούς των social media που ήδη διαχειριζόμαστε.
Κατά το Social Media Management εμπλέκονται οι εξής ειδικοί:
- Social Media Strategist
Αποτελεί τοn βασικό συνδετικό κρίκο ανάμεσα σε εσάς και εμάς. Αναλαμβάνει κατόπιν επικοινωνίας μαζί σας να ορίσει το γενικότερο Social Media Strategy που θα ακολουθηθεί, αποφασίζοντας μεταξύ άλλων για τα κανάλια που θα χρησιμοποιηθούν, τη συχνότητα των posts, το περιεχόμενό τους, το ύφος κ.λπ.
- Marketing Copywritter
Αφότου καταγραφεί η στρατηγική και οριστεί η θεματολογία των posts, ο εξειδικευμένος copywritter αναλαμβάνει τη συγγραφή των κειμένων που θα συνοδεύουν το εκάστοτε post, τηρώντας πάντα τα brand guidelines.
- Graphic Designer
Παράλληλα με το λεκτικό θα πρέπει εξειδικευμένος γραφίστας να δημιουργήσει μια ελκυστική μακέτα σχετική τόσο με την αρχική θεματολογία όσο και με το λεκτικό που θα συνοδεύει το post.
- Digital Marketing Manager
Έχοντας έτοιμα όλα τα στοιχεία που θα απαρτίζουν τις δημοσιεύσεις σας, ο Marketer είναι αυτός που θα τα συλλέξει και θα αναλάβει τον προγραμματισμό τους, ώστε να βγουν live με βάση τον αρχικό προγραμματισμό. Έπειτα, παρακολουθώντας τα KPIs και τους λοιπούς δείκτες απόδοσης θα ενημερώσει τον Social Media Strategist για την πορεία, ολοκληρώνοντας τον κύκλο ανάμεσα στα τέσσερα αυτά άτομα.
- Crisis Manager
Η θέση αυτή δεν ασχολείται ούτε σε τακτική βάση ούτε με όλους τους λογαριασμούς. Όπως δηλώνει και ο τίτλος του ασχολείται με πιθανές κρίσεις, όπως η αντιμετώπιση ενός αρνητικού / κακόβολου σχολίου, μιας κακής κριτικής ή κάθε άλλης παρόμοιας ατυχούς κατάστασης, συμβουλεύοντας σας ώστε να την αντιμετωπίσετε με τον πλέον κατάλληλο τρόπο.
Όπως αντιλαμβάνεστε λοιπόν είναι αρκετά δύσκολο ένας υπάλληλός σας που ασχολείται πρωτίστως με κάτι διαφορετικό να μπορεί παράλληλα να ασχολείται και με όλα τα παραπάνω, ώστε να διαχειρίζεται επιτυχώς τα social media της επιχείρησης σας. Αντιθέτως αν θέλετε μια άρτια και επαγγελματική προβολή της εταιρείας σας στα Social Media, χτίζοντας μια ισχυρή και αξιόπιστη online παρουσία, θα πρέπει να απευθυνθείτε στους ειδικούς.
Ζητήστε μας προσφορά για να διαπιστώσετε όλα τα παραπάνω και κυρίως για να λάβετε μια άκρως ασυναγώνιστη προσφορά για να διαχειριστούμε τα Social Media σας.
Ποια μέσα μπορεί να περιλαμβάνει η Διαχείριση Social Media;
Πολύ συχνά στην Ελλάδα αναφερόμαστε σε Διαχείριση Social Media και εννοούμε Διαχείριση Facebook. Αυτό πολλές φορές δεν είναι επαρκές, όπως βέβαια είναι εξίσου λανθασμένο μια επιχείρηση να δημιουργεί λογαριασμό σε όλα τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, χωρίς ούτε να τις "ταιριάζουν" όλα τα μέσα, ούτε να μπορεί να τα συντηρεί και να τα ενημερώνει τακτικά. Ανά περίπτωση λοιπόν θα πρέπει να αποφασίζεται ποια Social Media μπορούν να ωφελήσουν κάθε επιχείρηση και σε τι ποσόστωση το καθένα από αυτά. Ας δούμε όμως κάποια από τα βασικότερα κανάλια στα οποία μπορούμε να αναλάβουμε το Social Media Management.
Φυσικά το Facebook ήταν και παραμένει η ναυαρχίδα των Social Media στην Ελλάδα αλλά και παγκοσμίως. Με πάνω από 6 εκατομμύρια ενεργούς χρήστες στη χώρα μας και 2,2 δισεκατομμύρια χρηστών συνολικά, είναι αναμενόμενο να αποτελεί το κύριο μέσο κάθε επιχείρησης για να προσεγγίσει νέους πελάτες. Τη λειτουργία του ως χρήστες τη γνωρίζετε, αν και φυσικά υπάρχουν πολύ περισσότερες δυνατότητες για τις επαγγελματικές σελίδες, ιδίως όσες χρησιμοποιούν το Business Manager. Εδώ επίσης να γίνει σαφές πως είναι εντελώς διαφορετικά πράγματα η διαχείριση της σελίδας του Facebok ως μέρος του Social Media Management και οι πληρωμένες διαφημίσεις στο Facebook (Facebook Ads). Φυσικά συνήθως πρέπει να συνδυάζονται για μέγιστα αποτελέσματα, αποτελούν όμως διαφορετικές υπηρεσίες.
Ίσως το πλέον ταχέως αναπτυσσόμενο μέσο κοινωνικής δικτύωσης τα τελευταία χρόνια είναι το Instagram, το οποίο έχει εξαγοραστεί από το Facebook. Εδώ ξεχωρίζει η χρήση εικόνας και βίντεο έναντι του κειμένου, γεγονός που το έχει μετατρέψει ως ένα αρκετά χρήσιμο εργαλείο για επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται σε κλάδους όπως η μόδα. Χαρακτηριστικό της μεγάλης αλληλεπίδρασης του κοινού είναι πως καθημερινά ανεβαίνουν στο Instagram περισσότερα από 70 εκατομμύρια φωτογραφίες και γίνονται 1,8 δισεκατομμύρια likes. Λόγω της δύναμης της εικόνας και του γεγονότος ότι αποτελεί ένα αρκετά προσωποκεντρικό μέσο, έχει γίνει το κατεξοχήν μέσο για αξιοποίηση των Influencers, με το YouTube να έπεται.
Το αφήσαμε για τελευταίο, παρόλο που είναι γνωστό στους περισσότερους και εμφανίζει μεγάλη δραστηριότητα, με πάνω από 6.000 tweets ανά δευτερόλεπτο. Ο λόγος είναι πως επαγγελματικά ενδείκνυται περισσότερο για μεμονωμένα άτομα και όχι για επιχειρήσεις, καθώς και για όσους δραστηριοποιούνται κυρίως ατομικά όπως πολιτικοί, δικηγόροι, οικονομολόγοι και άλλες παρόμοιες ειδικότητες.
Κλείνοντας, γνωρίζετε πως πάνω από 70% των χρηστών του διαδικτύου αγοράζουν αγαθά από μια επιχείρηση που υποστηρίζουν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης; Πως τα social media απορροφούν περίπου το 1/4 του χρόνου από τον οποίο κάθε χρήστης ''σερφάρει'' στο internet; Ότι το 53% των χρηστών προτείνει καταναλωτικά αγαθά ή υπηρεσίες μέσα από τα σχόλια τους; Οι αριθμοί αυτοί είναι ενδεικτικοί και αποδεικνύουν πόσο τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης επηρεάζουν τις καταναλωτικές μας συνήθειες και συνεπώς πόσο σημαντικό είναι το Social Media Marketing για μια επιχείρηση που θέλει να δείχνει μια σωστή εικόνα προς το κοινό της.
Εφόσον λοιπόν θέλετε να έχετε μια άρτια και επαγγελματική παρουσία στα Social Media, μη διστάσετε να επικοινωνήσετε άμεσα μαζί μας για μια ανάλυση των αναγκών του project σας, χωρίς απολύτως καμία δέσμευση.
Βρισκόμαστε στην εποχή του ίντερνετ. Εσείς θα μείνετε πίσω;
Συχνές αναζητήσεις χρηστών: social media marketing, social media management, social media strategy, διαχείριση social media, διαχειριση facebook, social media marketing strategy, social media strategy plan, digital and social media marketing, διαχείριση social media πατρα, social media marketing patra.