Είναι αρκετά διαδεδομένο στο εξωτερικό να γίνονται προβλέψεις και εικασίες σχετικά με το πως αναμένεται να διαφοροποιηθεί ο κλάδος του Search Engine Optimization στην αρχή κάθε έτους. Στο πλαίσιο αυτό λοιπόν, θα γίνει μια προσπάθεια να προβλεφθεί και να σκιαγραφηθεί το περιβάλλον του SEO στην Ελλάδα για το 2022.
Καταρχάς, είναι δεδομένο πως οι ιδιαιτερότητες της τελευταίας διετίας οδήγησαν σε μια πιο ραγδαία της αναμενομένης ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα, κάτι που πιθανότατα θα συνεχιστεί. Αυτή η άνοδος αναμένεται να ενθαρρύνει ακόμα περισσότερους επιχειρηματίες να επενδύσουν μέρος του διαφημιστικού τους budget σε online διαφημίσεις (Google Ads & Instagram/Facebook Ads) με στόχο να επιτύχουν πιο άμεσα αποτελέσματα. Σίγουρα όμως θα παρακινήσει και κάποιους εξ’ αυτών να επιχειρήσουν τα πρώτα τους οργανωμένα βήματα στο SEO.
Αυτό με τη σειρά του θα οδηγήσει κάποιες επιχειρήσεις ανά την Ελλάδα να ασχοληθούν το νέο έτος και με το Local SEO, αυξάνοντας τα claimed Google My Business Pages – και συνεπώς και τον ανταγωνισμό - στην εκάστοτε τοπική αγορά, «σερβίροντας» όμως ταυτόχρονα και πιο εύστοχα και σχετικά αποτελέσματα στους χρήστες.
Παράλληλα, ο συνεχώς αυξανόμενος αριθμός χρηστών που θα πλοηγούνται και θα πραγματοποιούν online αγορές μέσω κινητών συσκευών στη χώρα μας θα ωθήσει ακόμα περισσότερες επιχειρήσεις να δώσουν μεγαλύτερη έμφαση στην κατασκευή ιστοσελίδων φιλικών στις κινητές συσκευές, επενδύοντας δυναμικότερα και στο Mobile Optimization. Ίσως (Μακάρι) κάποιες εταιρείες να δημιουργήσουν τις ιστοσελίδες τους και με μια mobile-first προσέγγιση!
Από την άλλη, τολμώ να προβλέψω πως ούτε το 2022 θα είναι η χρονιά που το Voice Search θα κάνει τόσο έντονη την παρουσία του (ιδίως στην Ελλάδα), παρόλο που τα τελευταία χρόνια αποτελεί ένα ελκυστικό θέμα με εκτενή αναφορά σε κάθε άρθρο σχετικά με το SEO διεθνώς. Αντίθετα η δύναμη των videos θα συνεχίσει να επεκτείνεται στα οργανικά αποτελέσματα, προσδίδοντας ολοένα και μεγαλύτερη σημασία στο video marketing.
Εστιάζοντας λίγο στα πιο τεχνικά ζητήματα, είναι σχεδόν σίγουρο πως από τη Google θα δοθεί ακόμα μεγαλύτερη έμφαση στο Search Intent, ωφελώντας όσους ήδη χαράσσουν την SEO στρατηγική τους λαμβάνοντάς το υπόψιν. Αντίστοιχα, φαίνεται πως θα ενισχυθεί η σημασία του παράγοντα E-A-T για την κατάταξη των ιστοσελίδων στα οργανικά αποτελέσματα. Πρόκειται για έναν σχετικά μοντέρνο όρο στο Search Engine Optimization – στην πραγματικότητα όμως όχι ιδιαίτερα καινούργιο - που αφορά τρία χαρακτηριστικά του εκάστοτε site και συγκεκριμένα το Expertise, το Authority και το Trust.
Παράλληλα, η εξέλιξη στον τρόπο που πραγματοποιούν τις αναζητήσεις τους οι Έλληνες χρήστες, σε συνδυασμό με την εξέλιξη της ίδιας της Google αλλά και την εκτενέστερη υιοθέτηση των featured snippets από περισσότερες ιστοσελίδες, αναμένεται να αυξήσει τον αριθμό των Zero-Click Searches και στη χώρα μας. Ταυτόχρονα, δεν αποκλείεται η περαιτέρω μείωση του αριθμού των οργανικών αποτελεσμάτων στην πρώτη σελίδα (σε desktops/laptops), ενώ δεδομένη πρέπει να θεωρείται η έλευση του Infinite Scroll στις κινητές συσκευές, μιας και η Google έχει ήδη ξεκινήσει να το δοκιμάζει περιορισμένα από τον Οκτώβριο.
Οδεύοντας προς το τέλος, θα ήθελα να αναφερθώ και σε κάποιους ευσεβείς πόθους για το SEO στην Ελλάδα το 2022! Καταρχάς, θα ήταν ευχής έργον περισσότερες εγχώριες επιχειρήσεις να σχεδιάσουν μια συμπαγή στρατηγική SEO που θα βασίζεται στο πραγματικά ποιοτικό περιεχόμενο, το οποίο θα φιλοξενείται σε άρτιες και πλήρως λειτουργικές ιστοσελίδες, προσφέροντας στον χρήστη μια ευχάριστη εμπειρία πλοήγησης (UX), απαξιώνοντας παλιομοδίτικες, επικίνδυνες ή μη αποδοτικές τακτικές SEO που κάποιοι συνεχίζουν ακόμα να προτείνουν και να εφαρμόζουν.
Αν απλά αναλογιστεί κανείς γιατί υπάρχει η Google και κάθε μηχανή αναζήτησης και γιατί εν τέλει τη χρησιμοποιούν οι χρήστες, θα ανακαλύψει ένα μεγάλο μέρος από το «μυστικό» για το επιτυχημένο Search Engine Optimization. Σκοπός της Google είναι να εμφανίζει στους χρήστες τα πιο σχετικά και εύστοχα αποτελέσματα σχετικά με κάθε αναζήτησή τους, ώστε να βρουν την πληροφορία που αναζητούν, να μείνουν ικανοποιημένοι ως «πελάτες» της και να την προτιμήσουν ξανά στην επόμενη αναζήτησή τους. Ένα εύχρηστο και αξιόπιστο site λοιπόν, με ενδιαφέρον, επαρκές και σαφές περιεχόμενο, είναι συνοπτικά μια καλή μαγιά για να ξεκινήσει κάθε επιχείρηση να ασχολείται επιτυχημένα με το SEO.
Πέραν αυτών, εξίσου ενθαρρυντικό θα ήταν να αρχίσουν να αντιλαμβάνονται περισσότεροι επιχειρηματίες και SEO Experts, πως μια υψηλή θέση στα οργανικά αποτελέσματα δεν πρέπει να αποτελεί ούτε αυτοσκοπό, ούτε τον μοναδικό στόχο προς επίτευξη μιας στρατηγικής SEO. Αντιθέτως, θα πρέπει να συνδυάζεται με απλά KPIs όπως το CTR και το CR, αλλά και πιο σύνθετα όπως το CLV (Customer Lifetime Value), ενώ και το ίδιο το περιεχόμενο κάθε ιστοσελίδας θα πρέπει να είναι τέτοιο, ώστε να αποσκοπεί όχι μόνο σε υψηλά οργανικά αποτελέσματα, αλλά και στη δημιουργία νέων Leads και κυρίως στο Customer Retention, τη διατήρηση δηλαδή των υφιστάμενων πελατών, κάτι που τις περισσότερες φορές αμελείται.
Κλείνοντας, ελπίζω φέτος ακόμα περισσότερες ιστοσελίδες στην Ελλάδα να αφαιρέσουν το link τους προς το Google+, το γνωστό Μέσο Κοινωνικής Δικτύωσης σε όλους όσους ασχολούνται χρόνια με το SEO – και ίσως μόνο σε αυτούς – το οποίο αν και έχει καταργηθεί από τον Απρίλιο του 2019, συνεχίζω να συναντώ καθημερινά ακόμα και σήμερα σε διάφορες ιστοσελίδες!
Εσείς, ποιες πιστεύετε ότι θα είναι οι νέες τάσεις και οι αλλαγές ως προς το SEO το 2022 στην Ελλάδα, αλλά και διεθνώς;
Το άρθρο δημοσιεύθηκε και από το Epixeiro.gr εδώ. Θα περιμένω σχόλια, προτάσεις και παρατηρήσεις σας στην ενότητα των σχολίων που ακολουθεί.